Hoşgeldiniz Uno Club, Türk Uno, Fiat Uno severlerin fan kulübü, Fiat Uno Forum

Uno Club, Türk Uno, Fiat Uno severlerin fan kulübü, Fiat Uno Forum

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - gkhan

Sayfa: [1] 2 3
1
Motor - Şanzıman Problemleri / Şanzıman Yağı Değişimi
« : 14 Ocak, 2018, 07:47:23 ÖS »
Geçtiğimiz günlerde böyle bir konu açılmıştı. Oradan aklıma takıldı ve araştırdım . Kullanma kılavuzunda her 30.000 de bir değişir diyor. O halde benimki kesinlikle değişmeli.

O bulamadım dediğim konuda arkadaş sormuştu nasıl değişir diye. Ben de bizim yapabileceğimiz bir şey değil şeklinde yorumlamıştım ama hiç de öyle değilmiş. Şimdi Kullanma kılavuzundan bir kaç görsel paylaşacağım ve sorum şu olacak. Bizin unolara hangi numarala şanzıman yağı kullanmamız gerekiyor.

Edit: konuyu buldum. Bu konuda sorulan sorunu cevabı görsellerde mevcut.

http://unocan.com/index.php?topic=1395.0

2
Elektronik ve Elektrik Problemleri / Konya'da Uno Beyin Tamiri
« : 09 Ocak, 2018, 10:10:12 ÖÖ »
Bu konuda bahsedeceğim mesele bu beyinli unolarda anlık tekleme kerkinme olayı olacaktır. Aracımda bu durum var ve çokça tavsiye edilen digiplexe şase kablosu çekme işe yaramadı. Beyin tamicilerine gittim ama biz buna bakmayız dediler. Egeçen ustama sordum ve bir tamirci önerdi. Bu usta yaparım dedi ve 150 tl istedi. Ancak garanti veremem şansın %70 dedi. Haklı da yani bu iş garanti verilebilecek bir iş değil.

Konya'da arkadaşlar bilir eski sanayiyi. İlhan oto beyin tamiri ve yazılım diye bir dükkan. Bilen giden yaptıran var mı ne dersiniz ?

Geçen volan sensörünü temizledim düzelir mi diye ama nafile. Çıkma digiplexler 450 tl. Tamir daha mantıklı geldi ve ara tatilde gitmeyi düşünüyorum.

Edit: Bir de şunu istiyorum adam beyin denemeye dahi 50 tl istedi. Konya da digiplex beyni sağlam oan ve bana yardımcı olabilecek bir arkadaş var mı beyni takıp bir denesek sorunu anlamak için ? Yardımcı olursanız çok sevinirim.

3
Yakıt Problemleri / Yakıt Sarfiyatını Düşürme
« : 28 Aralık, 2017, 10:31:53 ÖÖ »
Arkadaşlar selamlar. Yakıt konusu epey gündem oluyor. Ben de bu konu ile ilgili nacizane bir paylaşımda bulunmak istedim. Söyleyeceklerimi ve daha iyilerini elbette biliyorsunuz. Hatırlatma babında bahsetmek istiyorum.

1. Elbette arabanın temel bakımları (filtreleri bujileri, ateşleme sistemi gibi gerekli aksamlar) olmalı ve iyi bir yakıt ayarı yapılmalı.

2. Kışın araç soğuk oluyor. İlk çalıştırmada ben çok fazla beklemem en fazla iki dakika rolantide durduktan sonra hareket etmemiz gerekiyor. Beklememizin bir anlamı yok. Ne kadar çok beklersek o kadar fazla sarfiyat olur hele ki bu havalarda. Bunun yanında araca sabah çok yumuşak davranmalı. Yağsız, soğuk ve yakıtı tam inceltemeyen bir araç sizin tepkilerinize karşılık vermekte zorlanacaktır. Biz de ona biraz müsade etmeliyiz ilk beş dakika 2500 devri fazla geçmemeye çalışmalıyız.

3. Bir kural vardır hani gaz pedalında yumurta var gibi düşünüp öyle basmalıyız diye. İşe yarayan bir kural. Aracın tork değeri bu torku hangi devirlerde verebildiği belli. Biz bunları göz ardı ederek araca karşılığını veremediği şekilde yüklenirsek yakıt artar. Nazik davranmalıyız pedala. Tabi trafikte tın tın gidelim demiyorum. Gaza bastık araç o yakıtı bir yesin ve isteyince yavaş yavaş yüklenelim pedala ani değil.

4. Vites geçişlerinin devirli olması çok önemli. Mesela ben çok çabuk atarım ikiye. Kalkarken birinci viteste çok yakıt harcar. Vites sayısı arttıkça yakıt düşer. Bununla beraber 2600 gibi üçe takarım ve yaklaşık 2000 devre düşer ve bu şekilde değiştiririm. Parantez açmak gerekirse Konya gibi bir yerde bu dediğim kolay iş. Burada Rolantide bile götürebiliyoruz biz arabayı. Ancak arazinin engebeli olduğu bölgelerde vites değişimi biraz daha yüksek devir istiyor. Burada kural şu olabilir:  Belli devre geldiğimizde vitesi değiştireceğiz ve sonraki viteste araç ne yığılacak ne de çok yüksek bir devirde olacak. İdeal bir oranda kalmalı.

5. Trafiğin durumuna göre kullanım sıklıkla göz ardı ediliyor. Ben bakıyorum mesela araçlara trafikte beni geçiyor vızz diye ilerde ışık var görüyor ama yine de basıyor. Sonra ışıklarda fren yapıyor. Durdurduğu arabayı sil baştan kaldırmak ve o hıza ulaşmak için fazladan enerji harcıyor. Halbuki Yeşil dalgayı takip etse ve ortalama hızda gitse frene basmadan ya da daha az basarak ilerlemiş olacak. Sadece ışıklarda değil, araç takip ederken de aynı durum söz konusu. Bu şekilde hareket edenleri tarfikte hiç görtemiyorum ben.

6. Her fren karşılığında hızlandırma isteyeceği için yakıt sarfiyatı demek. (Ayrıca frenler çabuk yıpranır.) Dolmuş, otobüs ve kamyonların yaptığı şeyi bilirsiniz. Vites düşürerek yavaşlarlar. Aracı boşa atmazlar(Aracı boşa almak yakıt tasarrufu sağlamaz ve tehlikelidir.). Örneğin ilerde bir trafik yoğunluğu var ve orada duracaksınız belli. Oraya kadar seksenle gidip orada firene basmak genel yapılan davranış. Ancak biz yaklaşık 1500 m önceden 5 den 4'e, sonra 3, 2, 1 diyerek aşalara inersek hem bu sürede gaza basmayız ve yakıt düşer hem ani frenden kaçınmış oluruz. Ve muhtemel olarak siz önceden yavaşladığınız için siz gidene kadar trafik açılmış olacaktır ve belki birinci vitese bile düşmenize gerek kalmadan devam edebileceksiniz. Sil baştan kalkış olmadığı içinde yakıt olumlu etkilenecektir. Takdir edersiniz ki yaklaşık 1 tonu sürtekli kaldırıp durdurmakla ortalama bir hız da götürmek farklı güçler gerektirir.

7. Modelli araçlarda bir sistem var. Işıklarda felan dururken fark edersiniz. Kendilerini otomatik stop ederler. Gerektiği zaman tekrar çalışırlar. Bu hoşuma giden bir sistem. Araç çalıştıtığı halde ilerlemediği her saniye cepten yakar. Peki biz bunu nasıl yapacağız. Tabi ışıklarda stop edin demiyorum. Mesela eşimi bekliyorum  bazen evden bir şey alıp gelecek oluyor. O arada bile kapatırım kontağı.

Burada bahsettiklerim benim uygulamaya çalıştığım şeylerdi arkadaşlar. Tüm bunları yaparken takıntılı bir şekilde cimrilik yapar gibi yapmıyorum. Normal kullanım tarzım bunlar. (Gerektii zaman 120 de yaparım, yüksek devirde de kullanırım tabi.)
Bu sürüş tarzı aracı yormadığı gibi içindekileri de yormaz. Bazı arkadaşların arabasında yolculuk yapıyorum. Dayak yemiş gibi oluyorum. Tırın arkasına giriyor giriyor sonra anide çeviriyor direksiyonu sol şeride öyle geçiyor. Ani kalkıyor, lap diye fren yapıyor. Direksiyondan tutunda sinyal koluna kadar yumuşak geçişlerle kullanalım araçlarımızı. Hem kendimizi hem de yolcularımızı mutlu edelim.

Katılmadıklarınız ya da şu eksik olmuş dedikleriniz varsa yorumlarınızı bekliyorum.

Herkese selamlar.


4
Yakıt Problemleri / İlginç sesin kaynağı?
« : 15 Aralık, 2017, 07:46:06 ÖS »
Yahu arkadaşlar ilginç bir ses peydah oldu. Geçen aracı kenara koydum icinde arkadaşı bekliyorum. Çalışmıyor araba. Arkadan ciyyyt diye bir ses geldi. Dedim galiba birisi arabaya bir şey sürtüyor. Baktım kimse yok. Bugün aracı park ettim çıktım. Üzerine örtü sererken o ses yine geldi. Bir iki saniyelik bir cıyırtı. Durup bakmaya bile firsatm olmadi nereden geldiğine. Büyük ihtimal arladan. Lpg tankindan şüpheleniyorum. Baktım baktım normal tank yani bi anormallik sezemedim. Duran arabadan bu ses nasil çıkıyor anlamıyorum. Yaşayan var mı böylesi bir olayı?

5
Yakıt Problemleri / Benzin Hortumları Çatlak tehlikesi
« : 10 Aralık, 2017, 12:19:29 ÖÖ »
Evet sevgili arkadaşlar. Lpg de kullanılan araçta benzin Hortumların kuru kaldığı ve de zamanla yiprandigi için çatlıyor. Bu durum benzin kaçağına sebep olduğundan yangın çıkabilirmis. Bir iki video izledim ve korktum dogrusu. Benim hortumlarda catlak ve iyi durumda degil. Nasıl değiştirebilirim bilgisi tecrübesi olan arkadaşım var mı.? Forumda daha önce açılan konuda bir arkadaş presli hortum felan sormuş. Bu karbüratöre giren kısım felan değişik hakikaten nasıl yapacağız o işleri?

6
Jant , Lastik ve Fren Problemleri / Fren Yağı Kararması
« : 20 Ekim, 2017, 08:09:34 ÖS »
Evet millet geçen dikkatimi çekti. Fren yağım çok az miktarda azalmış ve de rengi kararmış sanırım dibinde bir siyah toru var. Şeffaftı ve neden böyle oldu anlamadım. Bu ne anlama geliyor. Yğ konulalı yaklaşık iki yıl oldu.


7
Elektronik ve Elektrik Problemleri / Arka cam ısıtıcı.
« : 06 Ekim, 2017, 10:33:16 ÖS »
Arkadaşlar kış geliyor. Arka cam ısıtma çalışmıyor benim gecen bi baktım kablodan cama bağlanan noktaya dahi film çekmişler. O kısmı küçük bi şekilde bıçakla kestim ama bağlantı noktaları sıkıntılı. O kısma malzeme bulamadım. İletken boya var ama çok pahalı ya küçücük bi alan için o kadar para. Nasıl yapabiliriz bu iletkenlik olayını. Lehim yapılacak bi noktada değil malumunuz.

8
Evet millet bizim araçlar baya ses alıyor. Biraz araştırdım halıyı kaldırıp yalıtım yapma olayı var bitüself malzeme ile. Bir de bu kapı fiillerine özellikle rüzgar sesi için akvaryum hortumu sokanlar varmış. İlginç geldi ama yapmaya çalışacağım.

Bu tür uygulamaları daha önce yapan var mı bizim araçlarda getirisi olur mu?

9
Evet millet bugün benim anlık kesilme olayı iyice arttı ve bir video çektim bi bakın yorumlayın. Lpg de yapıyor bu anlık kesilmeyi ama benzin de yapmıyor. Digiplex den diyorsunuz ama benzin de neden yapmıyor. Benzinde baska bisi yapıyor onu da fa ekleyeceğim. Bu video da arac rolanti de.

10
Karbüratör ve Enjeksiyon Problemleri / Karbüratörü söktüm
« : 03 Temmuz, 2017, 10:24:56 ÖS »
Arkadaşlar bugün gözümü kararttim ve karbüratörü söktüm temislemek için. Parcalarina ayırdım kelebeği mikseri enjeksiyonu filan iyice wd 40 ladim. Taktım neler olacak diye. Çok kullanmadım ama pek bişey değişmedi. En belirgin olanlar lpg de rolanti çok düştü. Motor ısınsa bile rolanti düşük ve sarsintili çalışıyor doğal olarak. Benzinde ise çok atiklesti gibi geldi. Yorumlarınızı bekliyorum.

11
Selam arkadaşlar. Bugün anahtarcıda bir işim vardı ve sustalı anahtarlık dikkatimi çekti. Benim otomatik kilit kumandası ve kontak anahtarı ayrı. tek gövdede güzel duruyor. 45 tl ye yaparım uzaktan kumandayı da tanımlarım buna dedi. fiyat nasıl ne dersiniz yaptyıran var mı daha önce.?


12
Karbüratör ve Enjeksiyon Problemleri / Boğaz kelebeği temizleme ?
« : 31 Mayıs, 2017, 02:04:54 ÖS »
Arkadaşlar bu ara boğaz kelebeği olayınaa taktım. BEnim araçta bi tekleme var demiştim geçenlerde. Beyne resette atsam geçmiyor. Boğaz kelebeğini temizlet diyenler var. Ama benim felsefem arabayı ne kadar az elletirsen o kadar iyi. çünkü ortada usta yok doğru düzgün. Kendim yapsam nasıl olur bir sprey buldum. Söknmeden yapılıyor ama cesaret edemedim. Tecrübesi olan var mı ?

http://www.hepsiburada.com/sprayway-karburator-bogaz-kelebek-temizleyici-090018-pm-otm090018

http://urun.n11.com/yakit-katkisi/wurth-bogaz-kelebek-temizleme-spreyi-P38557281

13
Bilemediğimiz Parçalar / Volant Sensörü ne işe yarar ?
« : 21 Mayıs, 2017, 10:45:16 ÖS »
Arkadaşlar ısı sensörü ararken karşıma çıktı. Merak ettim bu nerededir. Ve ne işe yarar bilen var mı ?

http://urun.n11.com/diger-sensorler/volant-sensoru-fiat-tempra-tipo-uno-14-16-20-7564592-P47342533

14
Motor - Şanzıman Problemleri / İlginç Tavırlar ?
« : 21 Nisan, 2017, 11:51:32 ÖÖ »
Arkadaşlar selamlar. Aracım ilginç tavbırlar sergiliyor bir süredir. özellikle düşük devirlerde yapıyor. 

Tekliyor ama sürekli değil bir kere yapıyor içerdekini sarsyor ve dikkat ettim o arada yani tekleme esnasında devir ibresi sanki motor durmuş gibi düşüyor aniden ve geri normale dönüyor tabi bu bi saniyede filan oluyor. Bu davranışı art ardına yapmıyor bi kere oluyor arkası gelmiyor. Günde dört beş defa yapııyor ama farklı zamanlarda. 

Üstüne bir de geçen iki kere stop etti giderken. Ayağımı debriyajdan çektim ikideyken o ara stop etti ikiseferde de. Ustaya anlattım saat gibi çalışıyor bir şey yok gibi dedi. Uzun yola gidecem korkuyorum. Benzer sorun yaşayan var mı nedir bunun sebebi ve çözümü ?

Bir de bizim araçlarda bilgisayarlı arıza tespiti yapmak mümkün mü 97 sxie benim ki. Bi soket var flash yeri benzeri.

15
Jant , Lastik ve Fren Problemleri / Teneke jant bulamıyorum ?
« : 20 Ocak, 2017, 10:33:26 ÖS »
Selam arkadaşlar jant alacağım sac jant kışlık yazlık degisiminden sıkıldım.  Ama bulamıyorum nette. Hep çelik jant satılıyor nereden nasıl bulabilirim sıfır olanını. 

Sayfa: [1] 2 3